Kokous 12.12.2023

SENIORILIITON KUULUMISET

STEA:sta rahaa ei ole saatu lisää tukea liittoon. Jäsenmaksu nousee siten 3,00 €/jäsen (eli uusi jäsenmaksu 18,00 €/jäsen). Maksulaskut tullaan lähettämään tammikuussa, eräpäivä helmikuussa. Tästä seuraa, että budjetti mennään tiukimman vaihtoehdon kautta. Supistuksia tulee mm. viestintään SoMen kautta, piirien jäsenmaksupalautusta pienennetään ja kohdennusta muutettaneen (isoimmille piireille leikkauksia, pienemmät saavat suhteessa enemmän).

Kilta-järjestelmä on tullut tiensä päätteeseen – Liiton hallitukselle menee ehdotus uudistamisesta lainarahalla. Kehätiedon järjestelmällä kuitenkin jatketaan ja uusi järjestelmä sisältää  mm. yhdistyksille yhtenäisen taloushallintajärjestelmän.

Yhdistysten on muistettava puhdistaa jäsenrekisterinsä ennen vuoden loppua, jottei tarvitse maksaa turhista jäsenistä.

2024 haetaan rahoitusta kahdelle EU-tasoiselle hankkeelle.

TILANNEKATSAUKSET

KOULUTUSTIIMI

Koulutussuunnitelma kutakuinkin sama kuin syyskokouksessa esitelty. Ensimmäinen koulutus 23.1.2024. Tulevan hallituksen on huomioitava digiseniori ja liikuntasenioritavoitteet.

VIESTINTÄTIIMI

Viestinnässä päivitetään Facebook ja verkkosivut.

Kiltakoulutukset on tämän vuoden osalta ohi, mutta jatkuu ensi vuonna. Kiltakoulutuksia pidetään jäsenistössä tärkeinä.

KERHO- JA VIRKISTYSTIIMI

2024 alussa koordinoidaan kerho ja virkistystoiminta. Yhdistysten on pidettävä ko. nettisivut ajan tasalla. Suunniteltu yhdessä koulutustiimin kanssa koulutuksia.  Syksyllä 2024 pidetään yhteinen piirin tapahtuma yhdistysaktiiveille. Golf ja kirkkopyhä järjestetään kuten tavallisesti.

ANSIOMERKKIESITYKSET

Piirin hallitus suosittelee ansiomerkkitoimikunnan perustamista yhdistyksiin.

Suositellaan, että ansiomeri´kkien jakotilaisuus olisi juhlallinen ja tilaisuus hoidettaisiin myös juhlallisuuksin (esim. kukat, musiikkiesitys tms.)

Myönnettiin anotut jäsenmerkit

DIGI-ANOMUKSET